JavaScript is required

H1.cz je nyní součástí GroupM Nexus. Posouváme služby ještě na vyšší úroveň díky mezinárodnímu zázemí GroupM Nexus a propojení s dalšími digitálními experty. Více zde

Formuláře mají mnoho podob od těch registračních až po kontaktní. Cílem je jejich vyplnění. Poznejte tipy z praxe, jak formuláře natextovat tak, aby je uživatel chtěl vyplnit.

V roce 2024 vám přinášíme několik textů, jak s microcopy pracovat. Postupně pro vás připravíme celý microcopy seriál. V něm si ujasníte:


#Co je microcopy a jakou má moc. Čtěte Úvod do microcopy.
#Jakým stylem budete textovat. Čtěte Tonalita a microcopy
#Co budete textovat. Čtěte Microcopy checklist.
#Jak textovat tlačítka. Čtěte Microcopy a tlačítka.
#Jak textovat formuláře. Tento článek právě čtete.
#Jak na chybové hlášky. Článek připravujeme.
#Jak na transakční e-maily. Článek připravujeme.
#Jak na kontaktní informace. Článek připravujeme.
#Jak na pop up okna a notifikace. Článek připravujeme.

 

 

 

Na jaké texty nejčastěji ve formulářích narazíte

 

Formuláře jsou velice variabilní. Nejčastěji v nich narazíte na tyto texty. Klidně tam ale mohou být click triggery, samozřejmě nechybí ani tlačítka.

 

 

1.    Form label
Název pole, které vyplňujete.


2.    Placeholder text
Návodný text uvnitř pole formuláře předtím, než uživatel začne psát. 


3.    Text nápovědy
Dovysvětlení. Například, jaká jsou pravidla pro vytvoření hesla, proč po vás chceme vědět váš věk apod.

 

 

 

3 pravidla pro textování formulářů

 

Každé pole, které ve formuláři textujete má svá specifika. Primárně však platí tato základní pravidla.


1.    Jasně komunikujte.
Uživatelovi musí být hned jasné, k čemu formulář slouží a co má do kterého pole vyplnit.


2.    Čím kratší, tím lépe.
Delší kontaktní formuláře vedou k menšímu počtu odeslání. Například společnost HubSpot analyzovala více než 40 000 vstupních stránek a zjistila jasnou korelaci mezi mírou konverze a počtem formulářových polí. Nejvyšší míra konverze se pohybuje kolem tří polí.


3.    Vysvětlujte.
Yakir Reznik, šéf digitálního oddělení televize Sting, mluvil o zajímavém A/B testování. 


•    Ve verzi A požádali uživatele o jméno a telefonní číslo ve formuláři, který obsahoval pouze jeden pokyn („Nyní potřebujeme pouze vaše jméno a telefonní číslo"). 
•    Ve verzi B přidali vysvětlení, že tyto informace jsou potřeba pro případ, že by uživatel potřeboval obnovit své uživatelské jméno nebo heslo.

 

Verze B zvýšila míru konverze o 11 %.


Fomuláře lze vyšperkovat ještě mnoha způsoby. Více se dozvíte na mém microcopy školení. Také si na něm řekneme, jak pracovat s tonalitou a jak psát placeholdery i click triggery.

 

 
Vidíme se tedy na školení nebo si už brzy přečtete další díl. 
 

alt
Jana DorčákováCopywriter

Sdílet: