V roce 2024 vám přinášíme několik textů, jak s microcopy pracovat. Postupně pro vás připravíme celý microcopy seriál. V něm si ujasníte:
- Co je microcopy a jakou má moc. Čtěte Úvod do microcopy.
- Jakým stylem budete textovat. Čtěte Tonalita a Microcopy.
- Co budete textovat. Čtěte Microcopy checklist.
- Jak textovat tlačítka. Tento článek právě čtete.
- Jak textovat formuláře. Čtěte Microcopy a formuláře.
- Jak na chybové hlášky. Čtěte Microcopy a chybové hlášky.
- Jak na transakční e-maily. Čtěte Microcopy a transakční e-maily.
- Jak na kontaktní informace. Čtěte Microcopy a kontaktní formuláře.
- Jak na pop up okna a notifikace. Čtěte Microcopy a notifikace.
S tlačítkem máte větší šanci zaujmout
Předtím, než se pustíte do textace, podívejme se na naše zvyklosti číst v online prostředí. Mnoho z nás webové stránky očima jen tak projíždí. Uživatelé přečtou průměrně 20 % textu na stránce. Dobrou zprávou je, že tlačítka jsou zpravidla ty, u kterých se zastavíme.
Důvodů je hned několik:
- jsou graficky výrazně odlišné,
- jako uživatelé víme, že nás na stránkách posouvají dál,
- a proto je vnímáme jako důležité.
Pro srovnání, takový anchor text nás zaujme méně než CTA tlačítko. Společnost Campaign Monitor tuto zkušenost popisuje v článku How We Got a 127% Increase in Email Click.
Nemusíte ho číst:
3 pravidla pro textování CTA tlačítek
A právě z tohoto tlačítka si odvodíme i základní zlatá pravidla textování tlačítek.
1. Vyhýbejte se generickým tvarům
Zkuste tlačítkem oslovovat přímo uživatele a místo Stáhnout využijte aktivní tvar – stáhněte si, stáhni si… Zkrátka mluvte k uživateli a v stanovené tonalitě.
Samozřejmě, ne každé tlačítko musí tomuto pravidlu podléhat. Známá tlačítka jako například košík 🛒 častokrát kreativitu navíc nepotřebují. Uživatelé jsou na ně zvyklí a vědí, co očekávat.
2. Ať je text srozumitelný
Poté, co něco natextujete, stojí za to si to přečíst. Dává text smysl? Vědí uživatelé, co mají udělat? Tady budou nejspíš zmatení:
3. Dejte uživatelům důvod
Tlačítka nemusí stát na 1 až 3 slovech. Podívejme se znovu na úvodní příklad. Skládá se ze 7 slov a kromě toho, že říká, k čemu tlačítko slouží, mluví také k uživateli a říká mu, proč na něj kliknout.