JavaScript is required
Využijte potenciál tlačítek naplno. Sepsali jsme pro vás 3 zlatá pravidla textace CTA tlačítek, které nejenom zvyšují konverze, ale také pomáhají uživateli lépe se orientovat.

V roce 2024 vám přinášíme několik textů, jak s microcopy pracovat. Postupně pro vás připravíme celý microcopy seriál. V něm si ujasníte:

 

 


S tlačítkem máte větší šanci zaujmout

 

Předtím, než se pustíte do textace, podívejme se na naše zvyklosti číst v online prostředí. Mnoho z nás webové stránky očima jen tak projíždí. Uživatelé přečtou průměrně 20 % textu na stránce. Dobrou zprávou je, že tlačítka jsou zpravidla ty, u kterých se zastavíme.

 

Důvodů je hned několik:
 

  • jsou graficky výrazně odlišné,
  • jako uživatelé víme, že nás na stránkách posouvají dál,
  • a proto je vnímáme jako důležité.

 

Pro srovnání, takový anchor text nás zaujme méně než CTA tlačítko. Společnost Campaign Monitor tuto zkušenost popisuje v článku How We Got a 127% Increase in Email Click


Nemusíte ho číst:

 

 

 


3 pravidla pro textování CTA tlačítek

 

A právě z tohoto tlačítka si odvodíme i základní zlatá pravidla textování tlačítek.


1.   Vyhýbejte se generickým tvarům
Zkuste tlačítkem oslovovat přímo uživatele a místo Stáhnout využijte aktivní tvar – stáhněte si, stáhni si… Zkrátka mluvte k uživateli a v stanovené tonalitě.
Samozřejmě, ne každé tlačítko musí tomuto pravidlu podléhat. Známá tlačítka jako například košík 🛒 častokrát kreativitu navíc nepotřebují. Uživatelé jsou na ně zvyklí a vědí, co očekávat.


2.   Ať je text srozumitelný
Poté, co něco natextujete, stojí za to si to přečíst. Dává text smysl? Vědí uživatelé, co mají udělat? Tady budou nejspíš zmatení:
 

 

3.   Dejte uživatelům důvod
Tlačítka nemusí stát na 1 až 3 slovech. Podívejme se znovu na úvodní příklad. Skládá se ze 7 slov a kromě toho, že říká, k čemu tlačítko slouží, mluví také k uživateli a říká mu, proč na něj kliknout.

 

 

alt
Jana DorčákováCopywriter

Sdílet: