JavaScript is required

H1.cz je nyní součástí GroupM Nexus. Posouváme služby ještě na vyšší úroveň díky mezinárodnímu zázemí GroupM Nexus a propojení s dalšími digitálními experty. Více zde

Kontaktní sekce. Ta často opomíjená část webových stránek, kterou má každý, ale málokdo ji skutečně využívá k budování vztahu se zákazníky. A přitom opravdu stačí jenom pár změn. Inspirujte se. 

Studie od Nielsen Norman Group (NN) ukazuje, že uživatelé často hledají právě kontaktní sekci stránky, zejména když narazí na problém nebo mají specifický dotaz. Přesto mnoho webů nabízí jen strohé minimum, čímž promeškává cennou příležitost k interakci a posílení důvěry. 


Místo pouhého výčtu telefonního čísla, adresy a mapy, může kontaktní sekce sloužit jako efektivní nástroj komunikace a zákaznické podpory. Udělejte z ní místo, kde návštěvníci najdou rychlé odpovědi na své otázky, cítí se vítáni a získají pocit, že se na vás mohou spolehnout.


V roce 2024 přinášíme několik textů, jak s microcopy pracovat. Postupně pro vás připravíme celý microcopy seriál. V něm si ujasníte:


#Co je microcopy a jakou má moc. Čtěte Úvod do microcopy.
#Jakým stylem budete textovat. Čtěte Tonalita a microcopy
#Co budete textovat. Čtěte Microcopy checklist.
#Jak textovat tlačítka. Čtěte Microcopy a tlačítka.
#Jak textovat formuláře. Čtěte Microcopy a formuláře.
#Jak na chybové hlášky. Čtěte Microcopy a chybové hlášky.
#Jak na transakční e-maily. Čtěte Microcopy a transakční e-maily.
#Jak na kontaktní informace. Článek právě čtete.
#Jak na pop up okna a notifikace. Článek připravujeme.

 

 

 

 

Kontaktní sekce webové stránky aneb Jak proměnit Popelku v princeznu?

 


Klíčem k úspěšné kontaktní sekci je zaměření na uživatelský zážitek (UX) a promyšlený UX writing. Zde je několik tipů, jak maximalizovat její potenciál. 


Můžete na ní třeba přidat:


#Kontaktní formulář: Umožníte uživatelům snadno a rychle se s vámi spojit přímo na webu. Formulář by měl být stručný, přehledný s jasně definovanými poli.


#FAQ sekce: Předvídejte nejčastější dotazy a poskytněte na ně srozumitelné odpovědi. Tím ušetříte čas sobě i uživatelům a snížíte počet zbytečných dotazů.


#Personalizovaný přístup: Oslovujte uživatele přátelsky a lidsky. Používejte jazyk, který je jim blízký a srozumitelný.


#Jasná navigace: Kontaktní sekce by měla být snadno dostupná z libovolné stránky webu. Ideálně by měla být umístěna v hlavním menu nebo v patičce.


#Různé možnosti kontaktu: Nabídněte uživatelům více možností, jak se s vámi spojit – telefon, email, chat, sociální sítě. Každý preferuje jiný způsob komunikace.


#Potvrzení přijetí zprávy: Dejte uživatelům vědět, že jste jejich zprávu obdrželi a že se jim brzy ozvete. Tím posílíte jejich důvěru a ukážete jim, že vám na nich záleží.

 

 

 


Kontaktní sekce webové stránky: Inspirace od nejlepších

 


Existuje mnoho webů, které ukazují, jak efektivně využít potenciál kontaktní sekce. Následující příklady vám mohou posloužit jako inspirace.


Agentura BlueGhost se rozhodla ke kontaktní sekci přidat i jednoduchý formulář. Navíc do stránky propisuje i svůj název a nechybí ani obligátní mapa a základní kontakty.


Kontaktní stránka JetBlue zase nahoru přidala rozcestník nejčastějších problémů a nabízí také další možnosti pro kontaktování.


Další krásné tipy kontaktních stránek najdete například v příručce The Ultimate Contact Us Page LookBook, kterou si můžete zdarma stáhnout.

 

 


Chcete se dozvědět více o psaní poutavých webech? Přihlaste se na mé microcopy školení. Prozradím vám tipy a triky, jak z obyčejné webové sekce udělat silný marketingový nástroj. 


Vidíme se na školení Microcopy a UX writingu nebo si už brzy přečtěte další díl!

alt
Jana DorčákováCopywriter

Sdílet: