JavaScript is required

H1.cz je nyní součástí GroupM Nexus. Posouváme služby ještě na vyšší úroveň díky mezinárodnímu zázemí GroupM Nexus a propojení s dalšími digitálními experty. Více zde

Vánoční období je pro mnoho e-shopů a firmy vrcholem roku. S koncem léta ale nejednoho správce kampaní překvapí, že by měly být přípravy na tuto sezonu v plném proudu. Září je právě obdobím, kdy spolu s klientem dolaďujeme poslední kroky v rámci vánočních strategií. Přečtěte si naše tipy z praxe, jak se na vše připravit.

Na co vše myslet před samotným začátkem PPC kampaní


Vánočnímu náporu návštěvnosti na web by měla předcházet důkladná příprava (pokud je pro vás vánoční sezóna opravdovou špičkou).

 


Základem přípravy jakékoli vánoční strategie by měl ale být dobře spravovaný a zdravý účet. To v současné době turbulentních změn mimo jiné může znamenat:

 

  • dobře vyladěnou strukturu kampaní,
  • správně nasazené měřící a konverzní kódy,
  • nastavení cookie lišty a s ní spojených consentů. 

 


S příchodem AI se zvyšuje počet hledání a v kampaních se objevuje množství nových vyhledávacích dotazů.  Proto doporučujeme ještě před vánoční sezónou otestovat kombinaci volné shody ve vyhledávání s PMax kampaněmi – tzv. Power Pair, aby byl účet dobře připraven na vánoční nápor.

 


Během léta a začátkem podzimu    otestujete novou strukturu kampaní, použití volné shody a odstraňte duplicitní a neúčinná klíčová slova. Ujistěte se, že kampaně příliš nesegmentujete nebo neblokujete vysoce hodnotný provoz pomocí vylučujících položek nebo přesné shody.

 

 

 

 

Vánoční PPC strategie tipy z praxe

 

Pak teprve je čas otevřít s klientem téma vánočních kampaní – stanovit si jasné a měřitelné cíle a domluvit se na rozpočtech, které můžete investovat. 
 

 

 

Vánoční PPC strategie: 1. Vsaďte na menší kampaně s většími konverzemi

 

Myslete na to, že ve vánočním období roste nejen množství vyhledávacích dotazů, ale s množstvím inzerentů také roste cena za proklik. Denní budgety na důležitých kampaních by měly být stanovené s ohledem na stanovené cíle tak, aby se nevyčerpaly během dopoledne. I proto dává smysl původní rozdrobenou strukturu zeštíhlit do menšího množství kampaní, které budou mít více konverzí a strategie tím pádem více signálů podle kterých bude plnit stanovené cíle. 

 

 


Vánoční PPC strategie: 2. Využijte všechna rozšíření

 

Dalším doporučením je využívat všechna rozšíření, maximální množství popisků, textů a obrázků v reklamách, které vám sbírají cenné body do hodnocení reklamy. V rámci Pmax kampaní pak určitě doplnění maxima podkladů, které kampaň unese.

 

Přípravu vánočních kreativ a textů, využití vánočních svátků typu Cyber Monday, Black Friday a podobně ani nebudu zmiňovat. Pokud jsou pro vás relevantní, pak je samozřejmě nesmíte vynechat.

 

 

Vánoční PPC strategie: 3. Kampaně testujte

 

Nebojte se otestovat v rámci asset groups více kreativ, textů i signálů. Při plánování kampaně po klientovi chtějte rovnou několik kreativ do zásoby, ať máte během vánoční sezóny dostatek podkladů na výměnu a můžete obrázky obměňovat.

 

 


Vánoční PPC strategie: 4. Ulovte si zákazníka během zvažovací fáze

 

Pro větší klienty ale může být zajímavou možností Demand Gen kampaň, která zasahuje uživatele ve fázi consideration a tedy vytváří dobré podmínky pro pozdější nákup. Ta je v kombinaci s vyladěným vyhledáváním a PFMax kampaní určitě dobrým předvánočním typem kampaně. 


Pro její ideální fungování by si ale inzerent měl připravit alespoň 70 000 Kč na měsíc a účet s ideálně cca 50 konverzemi měsíčně, aby měl systém dostatek dat pro správnou optimalizaci. Stejně jako u PMax kampaní i tady se snažte využít všech formátů, které můžete v rámci DemandGen použít. Zvýšíte tak zásah reklamy a dáte systému větší prostor najít toho správného uživatele.

 

 

 

Vánoční PPC strategie: 5. Myslete na uživatelskou zkušenost

 

V neposlední řadě si ověřte, že máte připravené vhodné landing page, které směřují uživatele tam, kam chcete a je na nich jasné, co má uživatel udělat. Zkontrolujte také průchod košíkem, zda je snadný a jasný. Nezapomeňte také dobře komunikovat rychlost dodání zboží, možnosti vyzvednutí zboží na pobočkách a další služby spojené s dopravou či případnou reklamací . Prodloužená doba vrácení zboží, nebo možnost dárkového balení může být jedna z věcí, podle kterých se uživatel rozhodne nakoupit právě u vás. Zkrátka jenom placená reklama vás nezachrání.

 


Vánoční sezóna je třešničkou na dortu ve správě kampaní. Základem je ale dobře spravovaný, zdravý účet, ve kterém teprve budou vánoční kampaně fungovat tak, jak mají. Tak krásné Vánoce! 

 

 


PS: Dopřejte si k Vánocům naše školení. Klidně už teď.
 

 

alt
Petra ČechováUnit Leader Performance & Branding

Sdílet: