JavaScript is required

H1.cz je nyní součástí GroupM Nexus. Posouváme služby ještě na vyšší úroveň díky mezinárodnímu zázemí GroupM Nexus a propojení s dalšími digitálními experty. Více zde

Práce programmatic specialisty v GroupM Nexus je skvělá cesta, jak začít kariéru v online marketingu. Od základů si osaháte, jak fungují digitální kampaně. Už nestačí být jen pečlivý pracovník, který zná pravidla, dle kterých nastavit kampaň. Musíte rozumět mnohem širším souvislostem a znát procesy, které zadání kampaně předchází.

Jak to bylo dřív?

Programmatická reklama má spousty možností, jak cílit, optimalizovat a kde nakupovat. Díky tomu je nastavení každé kampaně komplexní úkol, který zahrnuje vyplnění velkého množství políček a odklikání spousty čudlíků v reklamním systému. Manuální nastavení takové průměrné kampaně vám zabere 20–30 minut a kliknete nejméně 150×. Každý klik se řídí přesnými pravidly a reflektuje zadání kampaně – brief. 


Ti nejlepší u nás zvládnou během měsíce odbavit až 40 kampaní, což je spousta opakujícího se klikání, ve kterém se jeden celkem snadně může utopit. Ne každého naplňuje práce, u které se naučíte pár „receptů“ a ty vaříte stále dokola

 


Proč u nás využíváme automatizace?

Vzhledem k tomu, že se tyto recepty stále opakují a řídí přesnými pravidly, viděli jsme v tom ideální příležitost pro automatizaci práce. Ne pro to, abychom ušetřili za počet zaměstnanců, ale abychom jim uvolnili ruce pro hledání inovativních řešení a testování těch stávajících. Myslíme si totiž, že dělat něco stále stejným způsobem není udržitelné ani rozvíjející.

 


Neopakujeme informace, které už jednou máme zanesené

Vyšli jsme z toho, že se spousta informací opakuje u každé kampaně. Třeba cílení na Českou republiku a nákup reklamního prostoru na našem bezpečném seznamu webů, nebo zapojení nástrojů tzv. brand safety, které rozpoznají škodlivý obsah a neumožní vedle něj nakupovat reklamu. Automatizace základních informací ušetří na každé kampani 15 kliků myší


Pak jsou tu informace, které naši kolegové zanesli do jiných systémů. My pak můžeme pouze pohodlně vybrat, o jakou kampaň jde. Reklamní systém propíše název strukturovaný dle našich pravidel, období po které má kampaň běžet a také výši budgetu. 


Posledním zdrojem je zadání v podobě briefu. V něm se specialista s accountem domluvili na konkrétním cílení a optimalizaci. Což jsou další kvantifikované informace, které můžeme snadno přenést do struktury reklamního systému. Z půl hodinového klikání uděláme ve výsledku 3 minuty

 

 

Co nám to přináší? 

#Šetříme specialistům čas při nastavování kampaní
#Minimalizujeme lidské chyby


Druhé zmíněné ocení především naši klienti. Buďme upřímní, chybujeme všichni. Člověk poměrně snadno přehlédne a zvolí jiný segment pro cílení, nebo zapne chybnou optimalizaci. 


V horším případě zapomene nastavit Českou republiku a pustí kampaň do světa, nebo ustřelí nulu v budgetu a pořádně to roztočí. Nic takového se nám při automatizovaném nastavení stát nemůže a my se tak plně soustředíme na vylepšování výsledků

 

 

Jaké jsou nevýhody a úskalí? 

Nováček musí už od začátku pochopit celý proces. Pokud totiž něco přestane fungovat, může být docela náročné najít chybu, protože může být v mnoha článcích našeho automatizovaného ekosystému.

 

 

Nastavováním to ale nekončí 

V oblasti optimalizace dochází k automatizaci z velké části v reklamních systémech. Práce specialisty už není o tom se podívat, která doména má nejhorší  proklikovost (CTR) nebo viditelnost a tu následně vyřadit. Díky automatizacím běží vše jako po drátkách „samo“ a stává se kontraproduktivní do optimalizace zasahovat. 


Nicméně, najdeme i optimalizace, které systémy nenabízí, jako třeba naše specialita, optimalizace času – jde o nákup jen opravdu dlouhých a 100% viditelných impresí. 

 

 

S automatizacemi je naše práce mnohem zábavnější

Momentálně řešíme, jak zautomatizovat zastavení kampaně ve chvíli, kdy potřebujeme. Pokud chce klient třeba milion impresí a zároveň chce, aby byla každá vidět alespoň 2 vteřiny, nemusí na ně žádný specialista „číhat“ tak, jako dříve. Stačí využít náš nejnovější nástroj, zadat požadovaný počet jednotek a kampaň se v pravou chvíli sama zastaví – dokonce i o víkendu


Automatizujeme co se dá, protože výhody výrazně převažují. Vše funguje efektivně, práce je zábavnější a bez chyb. 
 

alt
Klára ProcházkováProgrammatic Skillhead

Sdílet: