JavaScript is required
Marketing je váš denní chleba a toužíte po tom, rozšířit si své aktivity i do online prostředí? Pak se s námi ponořte do světa digitálního marketingu. Připravili jsem pro vás sérii článků, ve kterých vám předáme klíčové informace k tvorbě úspěšné digitální strategie.  

Co obsahuje digitální marketingová strategie? 

 

Digitální marketingová strategie je cesta, kterou firma volí k dosažení svých cílů prostřednictvím online kanálů a nástrojů. Obsahuje komplexní plán, jak efektivně využít digitální prostředí k budování značky, získávání nových zákazníků a posilování vztahů se stávajícími klienty. 

 

Zpracovaná digitální strategie: 

 

#Vám usnadní komunikaci s dodavateli, protože jednotlivé části vám poslouží jako brief pro vaše dodavatele grafiky a textů.  

 

#Nastaví priority a směr pro vaše online specialisty nebo externí dodavatele služeb v oblasti práce s kampaněmi, sociálními sítěmi a tvorby obsahu. 

 

#Vytvoří základ pro seznámení nováčků s aktivitami marketingového oddělení. 

 

 

 

Lean Canvas a jeho využití pro digitální plánování 

 

Jedním z klíčových nástrojů pro vytvoření digitální strategie je Lean Canvas (někdy označovaný jako Business Canvas.) Tento model vás naučí systematicky přemýšlet o klíčových aspektech vašeho podnikání. Pomocí Lean Canvasu identifikujeme hlavní složky vašeho podnikání, včetně hodnotové nabídky, segmentů zákazníků, klíčových partnerů a distribučních kanálů. Ukážeme si, jak využít některé prvky z Lean Canvas k vytvoření jasného a efektivního plánu pro vaši digitální marketingovou strategii. 

 

Zaměříme se pouze na vybrané oblasti a jejich specifika pro digitální svět. Vynecháme tak některé části, věnující se např. celkovým zdrojům příjmů, rozložení distribučních kanálů a analýze nákladů. 

 

Na internetu ostatně najdete inspiraci z mnoha zdrojů, které nabízejí detailní návody, jak si sestavit tento přehled i pro váš byznys: 

 

 

 

 

Proč je digitální strategie pro firmu důležitá?

 


Digitální strategie je klíčovým prvkem úspěchu v dnešním digitalizovaném světě. Firmy, které efektivně využívají online kanály, mají větší šanci dosáhnout svých cílů, budovat konkurenceschopnost a udržet si své místo na trhu. Digitální strategie poskytuje rámec pro koordinaci aktivit napříč různými kanály, zvyšuje povědomí o značce a přispívá k vytváření udržitelných vztahů se zákazníky.

 

 

V čem konkrétně pomůže strategie právě vaší firmě:


1.    Jak se dostat k cíli: Digitální strategie poskytuje jasnou trasu, jak dosáhnout stanovených cílů a definuje kroky, které je pro to potřeba podniknout.


2.    Sjednotit směr uvnitř firmy: Pomáhá sjednotit vizi a směřování všech oddělení směrem k společnému cíli, čímž posiluje interní koordinaci.


3.    Obhájit své kroky: Dobře připravená digitální strategie slouží jako opora pro odůvodnění rozhodnutí a zajištění podpory od vedení a dalších členů týmu.


4.    Jak rozdělit peníze: Pomocí strategie se efektivně rozhoduje, kam investovat peníze, aby přinesly maximální efekt při cestě k definovaným cílům.


5.    Kde přinese investice největší efekt při cestě k cíli: Identifikuje klíčové marketingové kanály a cílové skupiny, na které se má zaměřit.


6.    Koordinace firmy: Pomáhá nastavit priority projektů v různých oblastech, jako  IT, finance, HR, logistika a obchod, a zajišťuje efektivní fungování celé organizace.
 

 

alt
Andrea KrejčíCommunications Director for GroupM

Sdílet: