JavaScript is required

H1.cz je nyní součástí GroupM Nexus. Posouváme služby ještě na vyšší úroveň díky mezinárodnímu zázemí GroupM Nexus a propojení s dalšími digitálními experty. Více zde

„Jasně, tagnu tě a zvýšíme engagement.” Co že to říká? Jaké zásnuby? Ehm… Už jste někdy při komunikaci s influencery měli pocit, že potřebujete překladatele, abyste jim porozuměli? Pokud ano, pak je na čase s námi proniknout do světa slangu influencer marketingu. Považujte tento článek za svůj kapesní slovník. 

Tag - „Tagnu tě, ok?” „Cože mě…? “ „Označím tě!”
Tag si představte jako takové ukázání prstem. Influencer pomocí tagu může ukázat na značku, se kterou spolupracuje, na profil kamaráda, který je s ním na fotce, nebo třeba na téma, které se týká jeho příspěvku. V influencer marketingu se nejčastěji setkáte s:

 

  • #Tagem placeného partnerství – nejdůležitější tag, pokud jde o influencer marketing. Influencer tak přizná tím nejlepším možným způsobem, že za líbezné povídání o produktu dostal zaplaceno. #musthave

 

  • #Collab tagem – collab = collaboration, tedy spolupráce. Pokud se influencer zeptá, jestli může použít collab tag s danou značkou, znamená to, že jeho příspěvek se objeví i na stránce značky, kterou v příspěvku propaguje. A to chcete! (samozřejmě jen pokud v příspěvku vaši značku vychvaluje až do nebes:)

 

  • #Hashtagem – nástroj pro kategorizaci příspěvku. Influenceři jimi hojně zasypávají své popisky v naději, že přilákají sledující, které zajímá #cestování, #móda nebo třeba #jídlo.

 

 

 

#ad #sponsored #partner #collab – svatá čtverice transparentnosti (nebo alespoň pokus o ni). Pokud z nějakého důvodu influencer nemůže využít tag placeného partnerství nebo na něj nedej bože zapomene i tyto hashtagy říkají: „Ano, dostávám zaplaceno za to, abych se nad tímto produktem rozplýval!” 

 

 

 

Engagement – ne, nejde o zásnuby. „Engagement“ odkazuje na reakce fanoušků na příspěvek v podobě lajků, komentářů, sdílení a uložení.

 

 


Giveaway – digitální obdoba lízátek zdarma. Jde o výhru, kterou influenceři poskytnou svým sledujícím výměnou za jejich zapojení pod příspěvkem. Připravte se lajkovat, komentovat, označit celou svou rodinu a odevzdat svou e-mailovou adresu, abyste měli šanci vyhrát vytoužený balíček! Mimochodem je to také fajn způsob, jak dostat skrze influencera váš nový produkt k lidem ;)

 

 

 

Link v bio – hlavně nic nehledejte ve svých starých učebnicích biologie ze střední! Bio je krátká textová část na profilu influencera, kde najdete stručné informace o jeho osobě, odkaz na web nebo třeba slevový kódík. A když ho hezky poprosíte, může tam přidat třeba link na váš nový produkt!

 

 


Affiliate link – neboli „partnerský odkaz“ je něco jako tajné podání ruky mezi influencerem a značkou, kdy za každé kliknutí na odkaz vložený v příspěvku influencera (a následný nákup) získá influencer malou provizi. Berte to jako jejich způsob, jak říct: „Tenhle produkt se mi tak líbí, že chci podíl z vašich peněz". A to se vyplatí! 

 

 


Highlights – stories na Instagramu zmizí po 24 hodinách. Ale představte si kouzelný nástroj, díky kterému se stanou nesmrtelnými! A to jsou přesně „highlights”. Existují na profilu influencera a shromažďují vybrané střípky uspořádané podle témat jako „Cestování“, „Jídlo“ nebo „Sponzorovaný obsah.”

 

 


DM „Pošlete mi to do DM”. Ne do té drogerie, proboha! DM = direct message neboli „přímá zpráva”. Pokud nemáte lepší nástroj pro komunikaci s influencerem, bude se vám hodit!

 

 


Unboxing – dospělá verze rozbalování dárků o Vánocích. V „unboxing” videích influenceři pečlivě, plni očekávaní a radosti, otevírají balíčky s novými produkty, zároveň vás nenápadně (nebo ne tak nenápadně) nabádají, abyste si koupili stejné věci. 🤗

 

 

 

 

 

Rychlokurz žargonu influencer marketingu máte úspěšně za sebou a teď už se v něm můžete pohybovat s jistotou (a zdravou dávkou humoru)! Případně se přijďte doptat na další tipy z praxe na naše školení sociálních sítích.

 

alt
Sabina JarošováInfluencer Marketing Specialist

Sdílet: